torsdag 26 november 2009

Wino

Sitter och dricker ett glas vin. Gick ut för första gången på riktigt idag efter fem dagars hemmaliggande/hemmasittande/hemmaetc. Enda undantaget var när jag gick ut för att köpa cigg. Jag har inte varit sjuk. Jag har bara inte haft något att göra. Inte ett skit. Så det är egentligen inte konstigt att jag inte har kunnat sova/tänka/andas. För det blir så svårt när det är det enda man gör.

Men ikväll ska jag ut. Två gånger på en dag, rekord denna vecka. Någonstans vill jag se Miike Snow och bara dansa, någonstans vill jag bara sitta med min bästis på en pub och skratta och kolla in snygga killar. Jag tror inte jag kommer få ligga ikväll, tror inte det för att jag inte känner för det. Men jag vet hur jag blir efter andra, tredje, fjärde glaset vin. Kanske ska försöka flörta till mig en date. Men det är svårt när alla killar redan tror att jag är på date. Min bästis är en kille.

Skriver som en svår tjej. Nu ska jag dricka upp mitt vin, röka, och sen gå ut o ble föll.

Inga kommentarer: