söndag 29 november 2009

Att tacka nej

Folk vill knulla med mig nu. En kille vill det så mycket att jag inte riktigt vet hur jag ska bete mig. Jag vill ju inte. Han har både skev kvinnosyn och svårt att få upp den. Inte riktigt min grej alltså.

Men jag vet ju hur det känns, att erbjuda sig. Här, jag vill ha dig, och jag ger mig själv till dig ikväll. Och sedan få ett nej. Gör mitt bästa för att vara snäll, vara friendly. När han fylle-smsade missade jag att svara, och morgonen efter hann han före med ett förlåt för dräggigheten-sms. Och då skrev jag ett sådant sms jag skulle vilja få. Skämtade lite, skrev att det var lugnt, skrev att är man full så är man.

Fast nu inser jag, att vad för SMS man än får tillbaka så försvinner inte faktumet att någon sade nej. I alla fall inte förrän man slutar bry sig.

Inga kommentarer: